2017

  • Smykowski, B. (2017). Eksperymentalna metoda podwójnej stymulacji w diagnozowaniu gotowości dzieci do uczenia się pod kierunkiem. Psychologia Wychowawcza. (w druku). (streszczenie)
  • Smykowski, B., Kleka, P. (2017). Skala Spontaniczność-Reaktywność (S-RS): Konstrukcja i właściwości psychometryczne. Polskie Forum Psychologiczne. 1,121-143. DOI: 10.14656/PFP20170107 (pdf)

2014-2015

  • Jabłoński, S. (2015). Assessment of literacy development from cultural-historical perspective. International Journal of Arts and Sciences, 8, 1, 133-146. (pdf)
  • Jabłoński, S., Kleka, P. (2015). Pomiar rozwoju mowy pisanej jako nowa propozycja oceny poziomu umiejętności czytania i pisania u dzieci w wieku 3-11 lat. Polskie Forum Psychologiczne, 20, 3, 380-408. doi: 10.14656/PFP20150306 (pdf)
  • Smykowski, B. (2014). Analiza gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole. W: A. Basińska, T. Pietrala, U. Zielińska, D. Pietrala, K. Dziubalska-Kołaczyk (red.), Tablit – Innowacyjny program wychowania przedszkolnego (s. 111-128). Poznań:  Wydawnictwo Naukowe UAM. (pdf) (ibuk)
  • Smykowski, B. (2014). Orientacyjna skala rozwoju. W: A. Basińska, T. Pietrala, U. Zielińska, D. Pietrala, K. Dziubalska-Kołaczyk (red.), Tablit – Innowacyjny program wychowania przedszkolnego (s.129-134). Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. (pdf) (ibuk)

2012-2013

  • Jabłoński, S., Kaczmarek, I., Kaliszewska-Czeremska, K., Zakrzewska, M. (2013). Sortowanie kart jako metoda badania giętkości poznawczej u dzieci w wieku 3-8 lat. Edukacja. Studia. Badania. Innowacje, 1 (121), 54-72. (pdf)
  • Jabłoński, S., Kaczmarek, I., Kaliszewska-Czeremska, K., Brzezińska, A. I. (2012). Pomiar kontroli hamowania testem sortowania kart dla dzieci. Edukacja. Studia. Badania. Innowacje, 1 (117), 44-60. (pdf)
  • Smykowski, B. (2012). Diagnoza funkcjonalna potencjałów w rozwoju. W: B. Smykowski, Psychologia kryzysów w kulturowym rozwoju dzieci i młodzieży (s.247-263). Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. (ibuk)